Strona Główna Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Witamy :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Termik ZB 150
Autor Wiadomość
kkas12 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 168 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 2323
Skąd: Oborniki Śl
Wysłany: 24-03-14, 20:50   

Wychodzi na to, że podczas pracy na biegu jałowym silnik jest w stu procentach obciążony.
To kolego coś nie tak.
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
 
 
     
simcode 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 91 razy
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 1449
Skąd: śląsk
Wysłany: 24-03-14, 20:53   

[quote="kkas12"]Wychodzi na to, że podczas pracy na biegu jałowym silnik jest w stu procentach obciążony.
To kolego coś nie tak.[/quote]
No i widzi kolega wiec nie odbieraj innym głosu bo ostatnio często to stosujesz wobec innych.
 
     
kkas12 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 168 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 2323
Skąd: Oborniki Śl
Wysłany: 24-03-14, 20:57   

Simcode jesteś niepoprawnym gawędziarzem :mrgreen:

Pozostaje zadać pytanie czy silnik się grzeje?
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
 
 
     
Janek.G 
Uczestnik forum
Janek.g


Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 497
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 24-03-14, 21:01   

No właśnie co - dobrałem termik, on im wyrzuca -oni chcą wyrzucić mnie, bo płatne mają na akord. Ten silnik jest jakby fabryczny z trakiem, stare to urządzenie ale porządna komunistyczna robota. W nowym traku spalił im silnik bo zabrakło fazy podczas pracy. Chcieli zabezpieczyć oba gdyż żaden z nich nie miał do tej pory ŻADNEGO zabezpieczenia - 250 BM na wejściu. Nowy chodzi bez zarzutu. A omawiany do tej pory tak pracował - stąd zdenerwowanie obsługi.
Ja do pracy przygotowałem się dobrze, dobrałem stycznik, termik (wątpliwości z nim związane stały się kanwą tego wątku) a tu klops.
_________________
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute
 
     
Janek.G 
Uczestnik forum
Janek.g


Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 497
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 24-03-14, 21:02   

kkas12 napisał/a:
Pozostaje zadać pytanie czy silnik się grzeje?

pojadę jutro z termowizją -a co tam sprawdzę dokładnie.
I jeszcze jedno - bieg jałowy to praca samego traka, bez kłody......... a może by tak zdjąć pas i zmierzyć pracę samego silnika, trochę kłopotliwie, ma to sens?
_________________
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute
Ostatnio zmieniony przez Janek.G 24-03-14, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kkas12 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 168 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 2323
Skąd: Oborniki Śl
Wysłany: 24-03-14, 21:04   

To przy okazji zmierz napięcie na zaciskach silnika (stojana) w trakcie pracy.
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
 
 
     
simcode 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 91 razy
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 1449
Skąd: śląsk
Wysłany: 24-03-14, 21:06   

Zawsze w silniku pierścieniowym ważne jest co się dzieje w rozruszniku i na pierścieniach . Teraz pytanie czy opornica jest sucha czy olejowa i najważniejsze czy jej wartości są dobre do nowego silnika bo pamiętajmy wymieniali silnik a opornica pozostaje ta sama . Tu może być problem dużego prądu rozruchu powtarzam może .
Ps. Musisz zmierzyć napięcie na wirniku tam na silniku pisze ci wartość tego napięcia.
 
     
Janek.G 
Uczestnik forum
Janek.g


Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 497
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 25-03-14, 19:44   

Bieg jałowy, samego silnika nie wchodził w grę - samo zdjęcie pasa transmisyjnego to wiele zachodu. Rozrusznik zwiera prawidłowo, podczas pracy napięcia na nim nie ma. Silnik nie grzeje się, tak samo jak opornica - temp. na w.w. elementach do 35 st.
Myślałem, że połączenia wszystkie są w porządku (dotąd jeśli tak nie było to wyłapywałem to poprzez pomiar prądu na każdej z faz) pomiar termowizją pokazał, że jeden z przewodów ostro jedzie z temperaturą (do 101 st) - dałem d..y nie dokręcając przewodu. Po dokręceniu termika nie wywala - nastawa na 100A.

Zastanawia fakt dlaczego pomiar prądu nie pokazał mi tego - był na tym samym poziomie na każdej z faz.
Opornica ma na tabliczce 40kW rozruch średni 25kW rozruch ciężki.
I dlaczego bierze tak dużo prądu kiedy pracuje sam trak?
Jak wstawić fotki? pokażę termogramy.
_________________
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute
 
     
simcode 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 91 razy
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 1449
Skąd: śląsk
Wysłany: 25-03-14, 20:07   

Może dlatego że są opory na traku lub zmieniono coś w konstrukcji samego traka. Teraz mamy więcej informacji i dlatego nie sugerował bym wtedy uszkodzenia w oporach czy pierścieniach . Tak jak i w pierwszym przypadku poszukiwania zawsze musisz zrobić sam, bo my pisząc możemy tylko coś sugerować a jak sam się przekonałeś nikt wróżką nie jest . Nie możesz się odnieś do poprzednich pomiarów bo ich nie masz ,więc może to taki jego urok .
 
     
kkas12 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 168 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 2323
Skąd: Oborniki Śl
Wysłany: 25-03-14, 20:42   

No to problem z głowy, ale napięcia nie zmierzyłeś ;-)
Gdybyś je zmierzył to pewnie również ten niedokręcony przewód również byś znalazł.
Napięcie na wirniku 0, bo jakie by, miało być przy sprawnym rozruszniku?
Najwyższe napięcie na pierścieniach wirnika (zaciskach rozrusznika) jest w momencie startu silnika.
A to, że pomiar prądu nie wykazał uszkodzenia nie jest niczym dziwnym bo przecież przerwy nie było.
A jaki teraz jest prąd na poszczególnych fazach?

Ja miałem kiedyś przypadek (do dziś nierozwiązany) z silnikiem 160kW napędzającym sprężarkę amoniaku 6W180A, czyli 6 cylindrów w układzie widlastym, średnica tłoków 180mm. Litera A oznacza amoniak.
Zasilanie silnika wykonano kablem YAKY 4x240 a połączenie wirnika z rozrusznikiem olejowym kablem YAKY 4x120. Należy dodać, że aluminiowy kabel przy amoniaku nie był najtrafniejszym rozwiązaniem, ale była to połowa lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku.

Po około roku od uruchomienia upalił się zacisk w tabliczce zaciskowej rozrusznika.
Po dokonaniu naprawy wykonałem pomiar cęgami na każdej żyle obu kabli.
Okazało się że cyklicznie co około sekundę następował duży skok prądu.
Wartości (skoku) teraz nie jestem w stanie podać, ale w obwodzie wirnika był on większy jak w obwodzie stojana. Napięcie za zaciskach silnika ok.
Działo się to na wszystkich żyłach zarówno w kablu zasilającym jak i w kablu wirnika.
Jednak APU nie wybijał.
Sprawdzono bardzo dokładnie rozrusznik i sprawdzono izolację wirnika i stojana.
Wszystko ok. Szczelina powietrzna pomiędzy wirnikiem a stojanem równomierna.
Odłączenie sprężarki na dłuższy czas nie wchodziło w grę, gdyż zakład w ruchu ciągłym.
Po około roku sytuacja się powtórzyła.
Po naprawie znów pomiary nic nie wykazały.
Później wyprzedzaliśmy awarię wymieniając wcześniej elementy połączenia.

Dziś tej maszyny już nie ma gdyż zastąpiono ją sprężarką śrubową o mocy 40kW a wydajności (podobno) prawie trzy razy większej. A ja w tym zakładzie od dawna już nie pracuję.
Jednak myślami często do tej sytuacji wracam.

Więc kolego są rzeczy (jak mówi Fredek K) o których się fizjologom nie śniło.
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
 
 
     
Janek.G 
Uczestnik forum
Janek.g


Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 497
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 25-03-14, 22:21   

No właśnie skoki są mniejsze, przy pełnym obciążeniu tak 110 łapie - zawsze myślałem, że w takim przypadku wystąpi asymetria w poborze prądu - tu skacze równo na trzech fazach.
Zaryzykowałem dziś - podczas pracy "na pusto" traka wyjąłem BM-a; czujnik zaniku fazy F&F olał sprawę, prąd z ok 84 A skoczył na ponad 120A, termik przy nastawie 95A wyłączył po ok. 3.5 min.

Dzięki, za zainteresowanie.
Pozdrawiam.
_________________
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group