Strona Główna Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Witamy :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasada działania sterownika kierunkowskazów
Autor Wiadomość
remic 
Uczestnik forum


Wiek: 39
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 71
Skąd: dom
Wysłany: 26-01-15, 05:14   Zasada działania sterownika kierunkowskazów

Witam kolegów i koleżanki
Mam pytanie o zasadę działania wspomnianego sterownika.
Chciałem wymienić oświetlenie na Led, szumnie nazywane żarówki Led. Zacząłem od świateł tylnych. Wloźylem do kierunków i oszalały. Wiadomo dla układu był mały pobór prądu czyli przepalenie żarówki. I tutaj pojawia się moje pytanie. Otoczenie podpowiada mi że muszę włożyć takie same źródło po obu stronach. Niejako sterownik ma jakiś układ różnicowy a nie podpradowy.
I tu moje pytanie o słuszność powyższej teorii. Jestem elektrykiem ale zajmuję się rozdzielnicami a nie autami stąd to pytanie.
Dziękuję
Pozdrawiam
_________________
Do myślenia używaj zawsze rozumu
Ostatnio zmieniony przez Jan_Czech 26-01-15, 07:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
darek_wp 
Uczestnik forum
SQ9OJV


Pomógł: 58 razy
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 346
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 02-02-15, 23:34   

Ogólnie stosowane przerywacze kierunkowskazów mają zaimplementowaną funkcję kontroli obciążenia podłączonego do szyn odbiorczych i przepalenie żarówki skutkuje przyspieszoną pracą przerywacza aby zasygnalizować niesprawność w obwodzie (zbyt małe obciążenie).
Nic nie da wymiana wszystkich żarówek na odpowiedniki led ponieważ w układzie przerywacza sprawdzany jest pobór prądu przez żarówki - przepływ prądu oczywiście wywołuje spadek napięcia na oporności pomiarowej z której układ pobiera informację o sprawności obciążenia. Wniosek z tego - wymiana żarówek oznacza konieczność ingerencji w układ przerywacza i takie zwiększenie wartości rezystora pomiarowego aby zachować na nim odpowiedni spadek napięcia dla układu kontrolnego.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia - pozostaje kwestia kosztów...
 
     
tatanka 
Uczestnik forum


Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 52
Skąd: woj. śląskie
Wysłany: 28-08-15, 17:39   

Nie do końca tak jest.
Większość nowych samochodów posiada moduł kontroli nadwozia ( BCM, UCH,..... ) i one kontrolują prąd płynący przez żarówki ( sprawdzane na zimno i / lub ciepło ).
Nie ma już jako takiego przerywacza kierunkowskazów. Układy scalone ( driver'y mocy )zamiast przekaźników.

Jeżeli zakładasz LED to musi mieć zbliżony pobór mocy do żarówki, więc dokłada się rezystory :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group