Strona Główna Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Witamy :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Regał oświetlany LED
Autor Wiadomość
RustyNail 
Uczestnik forum

Ostrzeżeń:
 1/3/6
  Wysłany: 22-02-12, 08:56   Regał oświetlany LED

Witam wszystkich,

zacznę może od tego, iż jestem totalnym amatorem który wie jedynie gdzie jest kontakt w ścianie. Lecz chcę to zmienić próbując samemu zmontować oświetlenie mojego regału terrarystycznego.

Zamieszczam zdjęcia, jak on wygląda i jak rozmieszczone mam kable które służą do podłączenia oświetlenie. Dodam że kable są już przygotowane w całym regale, wystarczy zasilacz podłączyć do prądu i podłączyć oświetlenie:

Na zdjęciu zaznaczyłem (mniej więcej bo nie wszystkie miejsca widać) jak te kable wychodzą. Jest 15 półek, na każdą półkę chcę przeznaczyć 90 cm paska led. Oraz górną część regału (kable zaznaczone na zielono) podświetlić jednym paskiem około 3 m. Na półkach stoją terraria które chciałbym aby skorzystały z tego światła. Dlatego sądzę że powinienem dać mocniejsze paski które dały by mi więcej światła.

Teraz przejdę do sedna a więc do moich pytań:

-proszę o poradę odnoście jaki rodzaj dać ledów, 5050 czy te drugie. Wiem że pojawia się jeszcze przy opisach ledów "30" bądź "60", Rozumiem że chodzi tu o ilość diod na jednym metrze. Tylko teraz, czy lepiej brać te słabsze z większą ilością diod czy te 5050 z mniejszą ilością diod. Co lepiej brać jesli chodzi o cenę.

-drugie pytanie to, jaki zasilacz do polecanych 15 metrów led muszę zastosować? Czy warto kupować te najtańsze z allegro?

-kolejne pytanie dotyczy tych wszystkich końcówek służących do doprowadzenie energii do pasków led. Mógłby ktoś mi łopatologicznie przedstawić ile potrzebuję, jak podłączać itd? Jeśli ktoś tutaj może zaoferować mi pomoc, a może nawet prowadzi sklep z tym sprzętem, to proszę o to bardzo. Nr gg 2986775.