Strona Główna Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Witamy :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jack
27-01-13, 11:22
instalacja - czy poprawne połaczenie.
Autor Wiadomość
michal_sk84 
Uczestnik forum

Wysłany: 27-01-13, 09:48   instalacja - czy poprawne połaczenie.

Witam, chciałem się dowiedzieć czy taki schemat instalacji w domu jest prawidłowy. Nie mam doświadczenia w elektryce i jest to moje pierwsze połączenie sprawdzone bo działa. Jeśli schemat jest zły to proszę o info z jakiego względu. Instalacja w domu kablem 3x1,5mm2.

schemat.jpg
Plik ściągnięto 126 raz(y) 42,03 KB

Jack 
Aktywny uczestnik forum
Jacek

Wysłany: 27-01-13, 10:01   

Witam
Cytat kolegi michal_sk84:
Cytat:
...sprawdzone bo działa.

Działać będzie, nie ma pomyłki w podłączeniu.
Tylko kolory izolacji żył przewodów nie są zachowane, w domu nikt się do tego nie przyczepi lecz w komercyjnym wykonaniu inspektor robót elektrycznych może nie przyjąć takiego wykonania do odbioru.
Dlaczego ?
Kolor izolacji żyły niebieski i żółto-zielony zgodnie z normą jest ściśle przyporządkowany do określonego celu i nie wolno tych żył przeznaczać jako fazowych. A jeżeli już to końce tych żył powinny być oznaczone izolacją lub koszulką termokurczliwą koloru przyporządkowanemu żyle fazowej np. czarna, brązowa itd.
Jeżeli oprawy oświetleniowe są wykonane w I klasie ochronnej i mają zacisk do podłączenia przewodu ochronnego to powinien takowy żółto-zielony się tam znaleźć.

michal_sk84 
Uczestnik forum

Wysłany: 27-01-13, 10:12   

Jack napisał/a:
A jeżeli już to końce tych żył powinny być oznaczone izolacją lub koszulką termokurczliwą koloru przyporządkowanemu żyle fazowej np. czarna, brązowa itd.

Dokładnie taki mam zamiar aby końce zaznaczyć koszulką z takim kolorem.

Jack napisał/a: