Strona Główna Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Witamy :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Jack
05-01-14, 11:19
Instalacja ochronników w rozdzielni typu B/C (czy poprawna)
Autor Wiadomość
chrupol 
Uczestnik forum

Wysłany: 15-12-13, 06:21   Instalacja ochronników w rozdzielni typu B/C (czy poprawna)

Witam

Na wstępie informuję, że nie jestem elektrykiem (choć ukończyłem TE - nie mam doświadczenia, nie orientuję się, nie znam się)

Mam kumpla z TE, który poszedł dalej drogą i ukończył studia i jest mgr inż. ...

Tak więc poprosiłem go by podłączył u mnie rozdzielnię, wszystko pięknie ładnie ale pokazałem chłopakom z roboty (też mgr inż. obaj) i wg ich wiedzy choć być może się nie znają, nabrałem wątpliwości do poprawności instalacji ochronników.

Robię to (tj. pytam fachowców na grupie) by ew. przeprosić swojego elektryka za brak mojej wiedzy i wnikanie ... ew. mu pomóc na przyszłość w instalacji tego typu urządzeń

i jeszcze na koniec krótka historia

- chłopaki z roboty zobaczyli fotkę i mówią wg nich jest to źle podłączone,
- mój elektryk, że się nie znam i mam się podszkolić i poczytać jakieś poradniki,
- olałem to ale po chwili namysłu mój elektryk odpisał, że do tej instalacji przydałyby się jeszcze 3 dławiki ok znalazłem na allegro (gościu sprzedaję 4 w komplecie) i zagadałem z gościem by ocenił podłączenie mojej instalacji,
- on jako 3 osoba potwierdza błędne połączenie tych ochronników i błąd przy braku ochrony dla przewodu N (mam instalację 5x10 - 3 fazy, N i PE)

tak więc zwracam się do fachowców o ocenę i ew. sugestie tego co tu załączam

załączam 3 zdjęcia -

1) widok rozdzielni

2) widok ochronników typu B i C

3) schemat od elektryka z wieloletnim doświadczeniem od którego kupiłem dławiki oraz ochronniki B i C (po 1 szt dla N)

robert99 
Aktywny uczestnik forum
IRSEP o. Wrocław