Strona Główna Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Witamy :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Termik ZB 150
Autor Wiadomość
Janek.G 
Uczestnik forum
Janek.g


Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 497
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 24-03-14, 17:03   

No i zrealizowałem zabezpieczenie silnika na tym termiku. W obwód sterowania wpiąłem przekaźnik sygnalizujący zadziałanie termika - ponowne uruchomienie wymaga kasacji "alarm termik" wszystko gra..........ale?
No właśnie - jest to silnik traka (45kW) o prądzie nom. 84A. Silnik bardzo stary, pierścieniowy.
Podczas pracy prąd skacze do 120A - no i niestety jak było chłodniej było dobrze, teraz temperatura wzrosła i wywala tak po 5,8 kłodach.
Dać 125A? Czy ten silnik różni się od zwykłego jeśli chodzi o nastawy?
_________________
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute
 
     
simcode 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 91 razy
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 1463
Skąd: śląsk
Wysłany: 24-03-14, 17:29   

[quote="Janek.G"]Podczas pracy prąd skacze do 120A[/quote]
Wynika z tego że silnik jest przeciążany .A silniki pierścieniowe tego nie lubią. Zwiększenie skali termika spowoduje spalenie silnika w dłuższej perspektywie. Szukać rozwiązań w sferze mechaniki lub większy silnik.
 
     
Janek.G 
Uczestnik forum
Janek.g


Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 497
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 24-03-14, 18:03   

W tym traku taki silnik był "od zawsze" - stąd zdziwienie, że nie wyrabia. Specyfika pracy jest taka, że słowo "skacze prąd" jest dosłowne. Podczas tarcia kłody prąd oscyluje od 90 do 120 A.
_________________
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute
 
     
simcode 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 91 razy
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 1463
Skąd: śląsk
Wysłany: 24-03-14, 18:39   

Więc sprawdzić ci się zmieniło, czy nie ma oporów na traku czy silniku (łożyska). Silnik można nieznacznie przeciążać ale jak to jest sporadycznie i w krótkim czasie ,chodzi o temperaturę jego uzwojeń. Spytam jeszcze o ten silnik, czy pracuje jako krótkozwarty czy ma opory rozruchowe jak są regulowane.
 
     
Janek.G 
Uczestnik forum
Janek.g


Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 497
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 24-03-14, 19:34   

Obsługa podczas rozruchu przekręca pokrętło - sorry za laicki język.
_________________
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute
 
     
simcode 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 91 razy
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 1463
Skąd: śląsk
Wysłany: 24-03-14, 19:52   

Ale pytałem też o silnik .
 
     
kkas12 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 169 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 2326
Skąd: Oborniki Śl
Wysłany: 24-03-14, 20:11   

A jak ma pracować?
Ostatni stopień rozrusznika zwiera uzwojenia wirnika, więc jasnym jest że od tego momentu pracuje jako krótkozwarty.
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
 
 
     
simcode 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 91 razy
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 1463
Skąd: śląsk
Wysłany: 24-03-14, 20:15   

Mam taką nadzieję bo nasz kolega w tej kwestii milczy. Czy w ogóle jest tam rozrusznik;
[quote="Janek.G"]Obsługa podczas rozruchu przekręca pokrętło[/quote]
 
     
kkas12 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 169 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 2326
Skąd: Oborniki Śl
Wysłany: 24-03-14, 20:17   

Jak wyobrażasz sobie silnik pierścieniowy bez rozrusznika???
A rozrusznik raczej ma "pokrętło", którym należy pokręcić.

I sprostowanie do poprzedniego postu.
Może być również tak, że zwieracze pierścieni ślizgowych wirnika zamontowane są w silniku.
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
 
 
     
simcode 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 91 razy
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 1463
Skąd: śląsk
Wysłany: 24-03-14, 20:21   

Jako krótkozwarty o tym pisałem czy rozrusznik dobrze zwiera opory ,jak wyglądają pierścienie wiele pytań można jeszcze zadać.. Mam nadzieję że to pokrętło to nie od termika tylko od rozrusznika?
 
     
kkas12 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 169 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 2326
Skąd: Oborniki Śl
Wysłany: 24-03-14, 20:26   

Wiesz co się dzieje gdy wystąpi przerwa w uzwojeniu wirnika?
Skoro wiesz to nie pytaj bo nic jak na razie poza zaistnieniem do wątku nie wnosisz.
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
 
 
     
simcode 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 91 razy
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 1463
Skąd: śląsk
Wysłany: 24-03-14, 20:33   

[quote="kkas12"] gdy wystąpi przerwa [/quote]
A gdzie napisałem że wystąpiła przerwa . Nie idź tropem kolegi naszego bo sam go za to krytykujesz.
 
     
kkas12 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 169 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 2326
Skąd: Oborniki Śl
Wysłany: 24-03-14, 20:40   

Tu pisałeś.
Cytat:
...o tym pisałem czy rozrusznik dobrze zwiera opory ,jak wyglądają pierścienie wiele pytań można jeszcze zadać

Jeśli "dobrze nie zwiera oporów" to masz przerwę w obwodzie wirnika!
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
 
 
     
Janek.G 
Uczestnik forum
Janek.g


Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 497
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 24-03-14, 20:43   

Sorry Koledzy -ale to nie temat "żarówkowy" gdzie lecą strony.
Przepraszam za nonszalanckie podejście do słownictwa związanego z ów silnikiem. Po prostu z takim typem nie spotykam się. W pracy owszem mamy dwa po 45 kW ale "normalne" zasilanie soft-startem.
Silnik posiada "coś takiego" co trakowy podczas rozruchu przekręca. Łączy się to silnikiem trzema przewodami (podczas pracy płynie tam prąd o natężeniu do 80A, i też mocno"skacze" w zakresie 25A-80A)
_________________
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute
 
     
Janek.G 
Uczestnik forum
Janek.g


Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 497
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 24-03-14, 20:45   

Podczas pracy w biegu jałowym traka prąd oscyluje w granicach 85A na każdej z faz
_________________
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group