Strona Główna Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Witamy :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozkład rozpływu prądu
Autor Wiadomość
Patryk_L 
Uczestnik forum

Wysłany: 27-06-16, 12:57   Rozkład rozpływu prądu

Witam, od października mam zamiar ruszyć na studia II stopnia elektrotechniki zaocznie. Skończyłem automatykę na wydziale elektroniki, gdzie męczyli nas głównie programowaniem i innymi zagadnieniami głównie z dziedziny sterowania i regulacji, zatem nie mam zbyt obszernej wiedzy na temat instalacji elektrycznych. Jestem na poziomie totalnego laika. Pracuję w branży automatyki budynkowej zatem podstawowa wiedza z tego zakresu bardzo przydałaby się w moim zawodzie. Prosiłbym zatem o pomoc w kilku zagadnieniach.

Wiem, że np. w układach siedzi TN-C, aby przejść na TN-S stosuje się rozdzielenie przewodu PEN na N i PE i dodatkowe uziemienie go. Zastanawia mnie jednak sens tego rozdzielenia, skoro fizycznie i tak mają one punkt wspólny, a powrotny prąd płynący przewodem N nie płynie w całości w kierunku ZN ? Zatem częściowo przez przewód PE również płyną prądy robocze ? A w przypadku np. przypadkowego uziemienia w innym miejscu dociera on również w miejsca nieporządane ? Dla zobrazowania moich myśli załączam schemat. Rozumiem, że rezystancja uziemienia przy GSW musi być możliwie najmniejsza, powoduje to również że prąd przepływa głównie tamtędy zamiast PEN ?

TEST.png
Pobierz Plik ściągnięto 212 raz(y) 9,94 KB

kozi966 
Aktywny uczestnik forum
inżynier elektryk

Wysłany: 28-06-16, 20:50   

Ło PAnie, temat na cały wykład a nie dwa posty.
Patryk_L napisał/a:
Zastanawia mnie jednak sens tego rozdzielenia, skoro fizycznie i tak mają one punkt wspólny, a powrotny prąd płynący przewodem N nie płynie w całości w kierunku ZN ?

Rozdzielenie jest po to, aby np. móc zainstalować wyłącznik różnicowoprądowy.