Strona Główna Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Witamy :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jack
22-11-11, 12:43
gokard na akumulator 12V
Autor Wiadomość
orkan2703 
Uczestnik forum


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 13
Skąd: stalowa wola
  Wysłany: 10-01-08, 20:48   gokard na akumulator 12V

chce zmajstrowac pojazd napędzany silnikiem zrobionym z rozrusznika Żuka 12V oraz zrobic płynne sterowanie obrotami tego silnika ,chyba że ktos ma inne pomysły .Może ktos ma pomysł na sterowanie ? Może inny silnik?
 
 
     
kondensator 
Uczestnik forum


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 263
Skąd: maz owieckie
Wysłany: 10-01-08, 21:25   

Zajrzyj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic913210.html.
Poczytaj w działach:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum85.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum8.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum55.html
i nie tylko
 
     
drakasz 
Aktywny uczestnik forum


Pomógł: 140 razy
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-01-08, 11:22   

orkan2703 napisał/a:
zrobionym z rozrusznika Żuka 12V oraz zrobic płynne sterowanie obrotami tego silnika ,chyba że ktos ma inne pomysły .Może ktos ma pomysł na sterowanie ? Może inny silnik?


W sumie dać się da. Do silnika potrzebne byłoby jakieś sterowanie w rodzaju modulacji szerokości impulsów.
Ale ostrzegam przed wykorzystywaniem silnika rozrusznika jako napędu. Silnik ten (bocznikowo-szeregowy) jest skonstruowany jako wolnoobrotowy do pracy pod dużym obciążeniem. Bez obciążenia silnik rozpędzi się do niebezpiecznych dla niego obrotów (choć w liczbie wielkie nie będą).
Rozrusznik oblicza się na napięcie zasilania rzędu 8-10V i prąd od 200A w górę (zależnie już od mocy) dla pracy krótkotrwałej przy stosunkowo niewielkiej sprawności. Uzwojenia stojana i wirnika są przystosowana do krótkotrwałego przenoszenia prądów - w przypadku pracy długotrwałej przegrzeją się.
Do tego sama konstrukcja zawieszenia wirnika w tulejach dyskwalifikuje go do dłuższej pracy (nie nadąży kolega ich wymieniać - przy czym dłuższa oznacza już kilkadziesiąt sekund). Dodatkowym mankamentem jest duży udar prądowy (bocznik) przy starcie i szybkie zużycie akumulatora (dłuższy rozruch z accu przyśpiesza jego degradację na skutek szybkiego wydzielania ciepła w elektrolicie i nieuporządkowanej, nierównomiernej reakcji wymiany chemicznej).

Sugerowałbym silnik na wyższe napięcie z baterią accu odpowienio o wyższym napięciu. Łatwiej sterować prądem. Można też użyć silnika prądu przemiennego sterowanego z falownika i MSI.
_________________
Nic milszego dla zmęczonych uszu jak trzask iskry zwiastującej długą i błogą ciszę ...
 
 
     
orkan2703 
Uczestnik forum


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 13
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 12-01-08, 20:04   

rozrusznik chce przerobic np. dekle boczne pasują od prądnicy 126p są ułożyskowane , tylko chciałem dorobic sterowanie ale nie moge znalesc prostego i łatwego rozwiązania.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group